INI CARA SUPAYA TANDAS ANDA SENTIASA BERBAU SEGAR


INGIN TANDAS ANDA SENTIASA BERBAU SEGAR DAN TETAP BERSIH ?! INILAH CARA MUDAH DAN SELAMAT !! ((MOHON KONGSIKAN))

Kita semua akan bersetuju bahawa tidak ada yang nastier dari menggosok tandas. Namun, bilik mandi bersih membuat seluruh rumah sihat kerana mempunyai bilik mandi anda bersih dan berbau segar adalah penting signifikan.



Kabar besar adalah, anda boleh membuat bilik mandi buatan sendiri cleaner anda yang mungkin menghilangkan semua kuman dan mikroorganisma dan memberikan bau yang layak.

Bahan-bahan yang diperlukan:



160 gm Serbuk penaik@baking soda
60 ml jus lemon
1/2 sudu makan Cuka
1 sudu makan Hidrogen peroksida (3%, dari farmasi)
15-20 titis minyak wangi

Cara membuatnya:

Dalam mangkuk, meletakkan baking soda dan tuangkan dalam jus lemon.

Kemudian, dalam mangkuk kecil, campuran hidrogen peroksida dan cuka. Menggabungkan kedua, drop untuk drop, ke dalam campuran baking powder. Akhirnya, tambah minyak wangi pilihan anda.

Membuat bentuk setengah bola menggunakan sudu dan meletakkan mereka di kertas roti kering. Jika anda ingin, anda juga boleh menggunakan campuran air bahagian yang sama dan cuka ke tandas. Hal ini dapat menjaga tab pada kerana membentuk kerak yang sukar di sekitar mereka.

Tips:
Campuran ini perlu sekurang-kurangnya empat jam untuk mengeringkan, bagaimanapun, `s menyarankan bahawa anda hanya meninggalkan mereka sepanjang malam. Menyimpannya dalam botol kaca kedap udara berhampiran tandas anda ketika mereka benar-benar kering.

No comments